מועדון המעודדים
מאמר מאת עדנה טופר

מודעות עצמיתמאמר זה מוקדש באהבה לאלופות העידוד
אמי דבורה אגרנוב ואחותי ציפי אגרנוב – מלצר
(המאמר בלשון זכר אך מיועד גם ללשון נקבה)

במאמר זה אספר על מדוע חשוב ליצור מועדון מעודדים, מהו מועדון מעודדים וכיצד ניתן להשתמש ברעיון זה לשפר את איכות חיינו.

למה חשוב מועדון מעודדים?
מועדון מעודדים – מתנה
מדוע חשוב ליצור מועדון מעודדים אישי?
מדוע חשוב לעודד אנשים אחרים?
מי האנשים שיכולים להיות במועדון המעודדים שלך?
את מי בשום אופן אסור לצרף למועדון המעודדים שלך?
כמה אנשים צריך במועדון מעודדים?
למה יש אנשים שקשה להם לקבל עידוד?
מי צריך מועדון מעודדים?
מה ההבדל בין מועדון מעודדים לקבוצת תמיכה?
מחקרים מעודדים מועדון מעודדים
כיצד יש לעודד?
בנק מילות עידוד

למה חשוב מועדון מעודדים?

אבירם היה מיואש, זה זמן רב לא שמע מילה טובה. כל הזמן היה עם אשתו החולה במחלה סופנית. היו לו בעיות בעבודה מפני שהחסיר הרבה ימים בעקבות הטיפולים שעברה אשתו. הוא ניסה לדבר עם קרובי ליבו, לקבל כוח ועידוד אך מה שקיבל בכל השיחות עם חבריו ומשפחתו היה השתתפות בכאבו והרבה הרבה רחמים. הם היו קשובים ועצובים יחד איתו. דכאונו הלך וגדל והוא הלך ושכח מי הוא, כל האופטימיות ושמחת החיים שלו נעלמו עד שנתקל ברעיון שהצעתי לו – מועדון מעודדים.
לא שאבירם לא היה עצוב על מה שקורה לאשתו האהובה ולו, אך היה לו יותר כוחות נפש להתמודד. אבירם הרגיש יותר מחוזק ומועצם, היה לו יותר כוח להתמודד כל יום מחדש עם מה שעובר עליו, הוא הצליח הרבה יותר טוב לחזק ולעודד את אישתו.

אני נותנת לך מתנה

המתנה, רעיון מקורי שלי שיכול לשנות לך את החיים, יכול לעזור לך לצאת ממצבים קשים, ולהעלות את האנרגיה שלך בכל שלב בחייך.
אני מזמינה אותך ליצור לעצמך מועדון מעודדים פרטי.
מייד כשאני מציעה להצטרף למועדון מעודדים מופיעה להם בראש תמונה בחורות יפיפיות עם חולצות הדוקות, לבושות חצאיות קצרצרות, מחזיקות פונפונים ומריעות ורוקדות לפני הקהל הרחב.
זאת יופי של תמונה, אבל עכשיו תאר לעצמך שמריעים לך.
לאו דווקא בחורה יפיפייה הלבושה חצאית קצרה ומחזיקה פונפונים אלא אדם קרוב שכל תפקידו ברגעים האלה לעודד, לחזק ולהעצים אותך, כדי להזכיר לך שאתה מקסים, נפלא וגדול, אתה נהדר כמו שאתה, מילותיו ממלאות אותך תקווה ונותנות לך הרבה אנרגיה.

למה חשוב ליצור מועדון מעודדים אישי?

הרבה פעמים בלוויות אני שומעת הספדים שאומרים לאדם שנקבר כמה הוא נהדר ונפלא ואהוב, ובלבי אני אומרת חבל שבחייו אף אחד לא אמר לו זאת. אולי אמרו לו אבל כל כך מעט, ואולי הוא היה זקוק שיגידו לו הרבה. אולי אם היו אומרים לו הרבה היה רוצה יותר לחיות.
זוג מאוהב אומר המון מילים יפות מלאות אהבה כל הזמן אחד לשני. כל אחד מרגיש מחוזק, אהוב ונפלא עד לרגע שהכול נהיה מובן מאליו, ובמקום לומר את כל עושר המילים המעודדות והיפות מתחילות להופיע מילים ביקורתיות וקשות, וכך כל האהבה הולכת ונהרסת.

מדוע חשוב לעודד אנשים אחרים?

חשוב מאד להרגיל את עצמנו לעודד ולפרגן לאנשים בכל שיחה ולעשות זאת ממקום אמיתי וכנה.
כשם שאתה מרגיל את עצמך לחשוב חיובי, כך אתה יכול להרגיל את עצמך לראות את חצי הכוס המלאה בכל אדם ולא לראות בו את השלילי ולהעביר עליו ביקורת ושיפוטיות.
כדאי להתחיל להסתכל על הצדדים החיוביים בכל אחד שכן בכל אדם יש צדדים שונים. השאלה היא היכן אתה בוחר להתמקד, בחיובי או בשלילי שבאדם.
הרבה יותר קל לראות את השלילי בכל אדם, זה פשוט ונפוץ מאד בחברה שלנו. על כל אחד אפשר לצחוק ללעוג ולרכל. משום מה זה בא לנו בטבעיות. אך לראות את החיובי בכל אדם דורש מאיתנו צורת חשיבה אחרת.
המעודד הוא אדם אשר מתמקד יותר ויותר בחלקים החיוביים של האדם שמולו, משקף לו אותם, מחזק אותם ותומך בו.
לאנשים שקשה להתבטא בעידוד ואין להם אוצר מילים מספיק יצירתי או עשיר למילות עידוד, ימצא בסוף המאמר בנק של משפטים מעודדים המתאימים לכל סיטואציה.
זכור! כל אדם אשר מקבל ממך עידוד, מתחזק ויכול לעודד גם אחרים כולל אותך.

מי האנשים שיכולים להיות במועדון המעודדים שלך?

אנשים אמיתיים, מלאי טוב, כנים שאוהבים אותך באמת, שאתה חשוב להם והם באמת רוצים את טובתך האישית. אנשים שאתם סומך עליהם, אתה אוהב אותם. אנשים שתמיד אוהבים להגדיל אותך, ששמחים לפרגן באהבה, אנשים ישרים וכנים.
הם יכולים להיות בני זוג, הורים, ילדים, אחים אחיות, בני משפחה קרובה או מורחבת, חברים טובים, חברים לעבודה, עמיתים למקצוע.

את מי בשום אופן אסור לצרף למועדון המעודדים שלך?

אנשים רעים חורשי מזימות, אנשים שתמיד כועסים, ביקורתיים, ציניים, מלאי לעג, אנשים שאוהבים תמיד להקטין אותך, שקשה להם לפרגן לך, מלאי קנאה ושאינם אמיתיים. אנשים שמאיזו שהיא סיבה אתה לא מרגיש נוח איתם, לא גלויים או לא פתוחים.

כמה אנשים אתה צריך במועדון המעודדים שלך?

חשוב שהיו לך לפחות כמה אנשים מעודדים, כדי שתוכל למצוא אחד מהם בשעת מצוקה אמיתית, שיהיה שם מישהו בשבילך. ראיתי שלכל אדם דרוש  מספר שונה של אנשים, לאדם אחד מספיק שלושה אנשים מעודדים ולאדם שני דרוש חמישה מעודדים ולאדם אחר דרוש הרבה יותר.
כל אדם שונה מרעהו וכל אדם יוצר לו את כמות המעודדים שהוא רוצה.
זכור!! כל אדם שאתה במועדון המעודדים שלו יכול להיות גם במועדון המעודדים שלך.

למה יש אנשים שקשה להם לקבל עידוד?

יש אנשים, שמרגישים שקשה להם לשמוע משפטים חיובים על עצמם. זה סימן שהם אלה שהכי צריכים זאת בעולם, ולרוב הם מבטלים את הרעיון מכל מיני סיבות "לוגיות".
בחדר הטיפולים שלי היו אנשים שהיה להם קשה מאד לקבל מחמאות. הדימוי העצמי שלהם מאד נמוך, וזה לא חשוב באיזה מישרה הם מחזיקים. משהו בביטחונם האישי נפגע.
הכי טוב במקרה זה לומר לאנשי מועדון המעודדים להרגיל את אותו אדם שקשה לו לקבל מחמאות מועטות, לומר לו לאט לאט. אולי להתחיל ממחמאה קטנה פעם בשבוע, מחמאה אחת קטנה, וכך עם הזמן הוא יתחיל להפנים ויוכל לקבל עוד ועוד מילות עידוד, עד שיוכל להכיל ולקבל את כל המחמאות והחיזוקים החיובים.
אני זוכרת מקרה מחדר טיפולים שלי: אישה מבוגרת סיפרה לי שבצעירותה,  היה לה מאד קשה לקבל משפט חיובי ומחזק. אם מישהו היה אומר לה משפט שכזה מייד הייתה מבטלת אותו באיזו שהיא צורה. היה לה קשה להאמין שבאמת מגיע לה מילה טובה. היא הייתה מלאה ברגשי אשמה וכאב, וכל כך רגילה לשמוע מילים קשות ופוגעות על בסיס יום יומי.
החלק העצוב בכל הסיפור הזה, הוא שהיא גם יצרה לעצמה מציאות שאנשים רבים אמרו לה מילים קשות יותר ויותר והיא האמינה להם. במשך הטיפול אט אט היא השתחררה מרגשי האשמה והתחילה לקבל את הרעיון שמגיע לה עידוד, ומגיע לה גם מחמאות ואהבה.

מי צריך מועדון מעודדים?

בעיקרון, כל אדם חשוב שיהיה לו מועדון מעודדים. הרי כולנו עוברים עליות ומורדות בחיים וזקוקים בשלב זה או אחר למילה טובה.
חשוב שהורים יעצימו ויעודדו את ילדיהם ולא חשוב באיזה גיל הם.
מנהלים בעבודה הרוצים עובדים אנרגטיים ושמחים יותר ולא שחוקים ועייפים. מניסיוני נוכחתי לדעת כי דווקא  אנשים בעלי מקצוע שבמשך כל היום הם תומכים ומעודדים אנשים אחרים כגון: מטפלים, פסיכולוגים, מאמנים אישיים, עובדים סוציאליים, מורים, מנהלים וכדומה. בתפקידם הם נראים חזקים ותומכים כל הזמן. אבל לצערי דווקא הם  מקבלים הכי מעט מילות עידוד, גם כשהם מגיעים הביתה אחרי יום עבודה קשה. בדרך כלל רואים אותם כמובן מאליו והם אינם מקבלים תמיכה ועידוד. חשוב לזכור שכולם בני אדם הזקוקים לעידוד ובמיוחד אלה שעוזרים לאנשים רבים.

מה ההבדל בין קבוצת תמיכה למועדון מעודדים?

קבוצת תמיכה זה דבר חשוב אך שונה ממועדון המעודדים. בקבוצת תמיכה העיקר הוא ההקשבה לך ולבעייתך, חשוב מאד שיקשיבו לך ולמה שקורה לך, ולעיתים גם נותנים עצות חשובות שמאד עוזרות לך.
במועדון המעודדים השיחה הרבה יותר קצרה, אין צורך לספר את כל הבעיות. פשוט מעודדים ותומכים, כדי למלא את המצברים הפנימיים בהרבה אנרגיה.
שימו לב!! זה מוכח במחקרים שכשאומרים למישהו משפטים חיוביים זה ממלא אותו אנרגיה ומשפר את ההרגשה הכללית. אנשים מצליחים המקבלים כל הזמן משפטים חיוביים מהסביבה שלהם הם מתחזקים יותר ויותר וביטחונם עולה והם מצליחים יותר בכל מה שהם עושים.

מחקרים מעודדים מועדון מעודדים

מחקר מעניין שעשה החוקר היפני ד"ר אמוטו מסארו בספרו "מסרים מהמים" הראה כיצד טיפות מים מוקפאות יוצרות צורות שונות, הרמוניות או דיסהרמוניות בהתאם למילים מהמלים שנאמרות להם ובקרבתן. מילים קשות יוצרות צורות מכוערות ומילים יפות כמו תודה, בקשה, אהבה יוצרות צורות יפיפיות. אנחנו, המכילים 70% מים בגופנו, מושפעים מאד מכל מילה, כך שלכל מילה יש השפעה עצומה על גופנו, נפשנו, בריאותנו ונשמתנו.

כיצד יש לעודד

לא כולם יודעים כיצד לעודד. מניסיוני בעבודה עם אנשים, יש הרבה אנשים טובים שאינם יודעים מה לומר, יש להם המון רצון טוב לעודד ולעזור, אך אין להם עושר מילים, לכן יצרתי את בנק המשפטים המעודדים שיעזור לכל אחד.
כל אחד יוכל להעשיר את אוצר המילים המעודדות שלו. כל מעודד בוחר את המשפטים שהכי מתאימים לסיטואציה ויכול  לעודד את מי שהוא רוצה לעודד ולהעצים.
אשמח אם תשתפו אותי בעוד משפטים כך שאוכל להגדיל ולהעצים את בנק המשפטים החיוביים. הוסיפו לרשימה כל מה שבא לכם. שתפו את האנשים שנמצאים במועדון המעודדים שלכם. אנו נעדכן באתר כוליות את כל המילים המעודדות שתציעו וכך ניצור בנק המילים המעודדות.
להלן רשימת משפטים חיוביים שיעזרו לכם לעודד אדם במועדון המעודדים שלכם:

בנק מילות עידוד

את/ נפלא/ה
את/ה נהדר/ת
את/ה מקסים
אתה חכם
אני סומך עליך
זכור את כל ההצלחות שהצלחת בהם
יש לך יכולות גבוהות
אתה סופר גברי / או נשי
אתה יפה
תזכור שאתה אהוב
אני אוהב אותך
אתה נפלא
אני מעריך אותך
אתה חזק
אתה בקי בחומר / בידע / באירועים
אתה גדול
אתה אינטליגנטי
אתה מופלא
אתה אדיר
אתה חתיך או כל מילה בסלנג המתאים
תודה שאתה בחיים שלי
יש לך גוף יפה
יש לך פנים יפות
אתה נראה מושך
אתה תצליח
אתה אדם מוכשר
אני מעריץ נלהב שלך
כל הכבוד לך
תזכור שאתה מוצלח
אתה מיוחד
אתה שנון
אתה מצחיק
אתה יצירתי
אתה מקורי
זכור שאתה יכול לעשות זאת
אתה משתפר
יופי של הצלחות
אתה מצליח במשימה שהיצבת לעצמך
אני מתרגש לשמוע אותך
תודה שאתה בחיים שלי
אתה בדרך לפסגה / הצלחה
אתה מלהיב
יש לך אתגר גדול ואתה תעשה זאת
כל ההזדמנויות לפנייך
כייף לראות אותך / לפגוש אותך
יופי של פיתרונות יש לך

אז זכרו, אתם חכמים נפלאים, ומקסימים, מלאי טוב ואהבה.
הפיצו את רעיון המעודדים גם לאחרים, עודדו אותם והם יעשו זאת גם כן. צרו לכם מועדון מעודדים וכך יוצרו עוד ועוד מועדוני מעודדים.
תוסיפו תמיד את הלינק לבנק המעודדים לעידכונים.

מרכז כוליות - גלריה רוחנית

אתרים נוספים מבית כוליות

עקבו אחרי ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן